Geen categorie

ontspannen ademhalen;

Ga in de stoel zitten, beweeg even heen en weer zodat je voelt dat je goed zit.

·Adem rustig.

·Ga met je aandacht naar je rug, voel dat deze de stoel raakt.

·Voel het contact dat je met de stoel maakt met je rug van boven naar beneden.

·Ga met je aandacht naar je benen.

·Voel dat je op de stoel zit – draagt de stoel jou of draag jij de stoel? –

·Jij hoeft niets op dit moment, laat spanning los en voel dat de stoel jou draagt.

·Adem eens diep in en blaas het rustig uit.

·Nog eens, adem diep in en blaas het rustig uit.

·Alles wat er is. is oké, dit is jouw-tijd, je hoeft niets, je mag met al je aandacht bij jezelf zijn.

·Er zullen gedachten komen, prima, verneem ze, je hoeft er nu even niets mee te doen en laat ze gaan.

·Gewoon voorbij gaan.

·Ga met je aandacht naar je voeten, rusten deze op de grond of zweven ze? Wat er is, is oké.

·Ga naar je kuiten, zit daar spanning? Merk het maar op en laat het los.

·Je knieën. Je bovenbenen, liggen ze losjes op de stoel?

·Je zitvlak? Voel je waar je de stoel raakt. Laat de spanning in je billen maar los.

·Ga met je aandacht naar je buik, hoe voelt het daar?

·Je borstkas, is er voldoende ruimte?

·Je schouders, zit hier spanning laat deze dan los.

·Ga met je aandacht naar je armen en handen, laat alle spanning die je voelt los.

·Ga met je aandacht naar je hoofd, zijn je kaken ontspannen? En je voorhoofd, laat de spanning maar los.

·Ga met je aandacht naar je ogen, zijn je ogen rustig? Liggen je oogleden losjes over je ogen heen? Kijk nu eens naar binnen, wat zie of verneem je daar? Hoe is het van binnen met jou, voel je hier nog spanning, laat het maar gaan.

·Haal nu diep adem en blaas het rustig uit, en als je denkt dat je klaar bent zit er nog meer lucht, blaas maar, ja en nog een beetje.

Nog eens..

Open heel rustig je ogen en beweeg even met je armen en benen. Check eens hoe je je nu voelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *